POZORUJTE, UDĚLEJTE POŘÁDEK A ZAUJMĚTE

Pokud již máte vlastní obchod, firmu, společnost, nebo se chystáte nějakou založit, tak je tu pár věcí, které nemůžete přehlédnout. Udělat a mít pořádek patří mezi nejdůležitější procesy ve Vaší společnosti. Jak Vám mohou pomoci kovové regály? Naše regálové systémy a kovové police jsou přizpůsobitelné a mnohé z nich jsou určeny jako "regály do obchodu," či "regály do podniků". Stačí si jen vybrat, které budou splňovat Vaše podmínky. Více se dočtete v dalších řádcích.

blog-majster-regal

Samozřejmě záleží na tom, kde se tento řád má nacházet. Pokud se bavíme o naší domácnosti, můžeme si dovolit přivřít oko nad neuklizenou postelí, nad špinavým oblečením, nebo nad rozházenými botami. Ale jakmile si povídáme o našem obchodě a podnikání, tak pořádek a distribuce jsou klíčovým prvkem.

Rádi bychom Vám řekli a ukázali pár tipů, na které byste měli myslet, pokud chcete zlepšit a zvýšit prodej ve Vašem obchodě. A jak se říká, "Je lepší jednou vidět než sto krát slyšet".

POZOROVÁNÍ:

Najděte si čas a pozorujte chování zákazníků ve Vašem obchodě. Můžete si všimnout, že mnozí zákazníci se často pohybují podél stejných regálech s produkty, či kráčejí po stejné "cestě" v pravidelných cyklech. Je opravdu důležité vzít v úvahu chování zákazníků při rozložení Vašeho zboží a produktů na prodej ve Vašem obchodě. V konečném důsledku bude Váš prostor v obchodě rozdělen na dva sektory. Sektor, který bude navštěvovaný často a pravidelně a sektor, který nebude až tak populární a jeho "provoz" bude nižší.

blog-majster-regal

STRATEGICKÉ POZICE:

Následně, jak jsme odpozorovali frekvenci pohybu v obchodě, musíme především myslet na organizaci produktů. Někdo by si myslel, že populární produkty bychom měli umístit tam, kde je návštěvnost a frekvence pohybu nejvyšší. Myslíte si, že je to dobrý nápad? Opak je pravdou. Vždy se musíme snažit umístit nejpopulárnější produkty do méně navštěvovaných prostorů a ty méně populární produkty do frekventovaných prostorů. Ptáte se proč? V obchodě je nutné vytvořit tzv. rovnováhu a je důležité prodat každý druh zboží. Touto cestou vytvoříme globální formu prodeje a z neznámých produktů se v momentě stane známý zboží.

CO NEVIDÍM, TO NECHCI:

blog-majster-regal

Rozmístění produktů do stretegických prostorů máme za sebou. Ale kam konkrétně je uložíme? Nejpopulárnější způsob vystavení a ukládání produktů je za pomoci kvalitních kovových regálů. Kovové regály jsou vynikajícím nástrojem díky své přizpůsobivosti ke zboží. Můžeme přizpůsobit počet polic regálů a jejich rozmístění podle našich představ a zejména podle velikosti zboží, které chceme prodávat. Je dokázáno, že zboží umístěné na nejvyšších pozicích má úspěšnost prodeje pouze 9%, zatímco zboží ve výšce našich očí ma úspěšnost 52%. I drobosti těchto rozměrů mohou hrát velkou roli při zvyšování a snižování našeho celkového prodeje.

NENÍ TO O MNĚ, ALE O TOBĚ:

Dalším důležitým bodem při umístění produktů a zboží je především myslet na Vašeho zákazníka, na jeho potřeby a často krát se v cítit do jeho kůže. Musíme se zamyslet nad tím, kde by zákazník rád našel zboží, který hledá, jak by byl označen a podle jakých instrukcí se k žádanému zboží dostane. Nesnažte se ukládat produkty až příliš logicky. Mnoho krát tak sami nemyslíme a právě v tom spočívá celý trik. Ne vždy je nejlepší strategie ukládat stejné, nebo podobné produkty k sobě na stejné místo. Zkuste je kombinovat se zbožím, který by tam zákazník nikdy nečekal a určitě upoutají jeho pozornost. A nezapomeňte vytvořit příjemnou atmosféru pro zákazníka, t. j. příjemná hudba v pozadí, bytová teplota v obchodě a zejména čisté prostředí.

NA EXTERIÉRU ZÁLEŽÍ:

Organizaci v obchodě a v podniku jsme už vyřešili. Ale jak nalákat zákazníky právě do našich obchodů? Musíte zaujmout zákazníky z vašeho okolí ale i takových, kteří jdou náhodně kolem. V obchodních centrech je Váš obchod obklopen konkurencí a musíte o zákazníky zabojovat. Reklama, design obchodu, nízké ceny a mnoho jiného. Exteriér nikdy netřeba podceňovat.

READY. STEADY. GO!

Tak na co ještě čekáte? Doufáme, že po přečtení našich rad a tipů Vám usnadníme práci ve Vašem obchodě a Váš podnik dosáhne úplně jiný rozměr. Váš Majster.


Comment icon Comment