Zvyšování efektivity a redukování nehod v práci s regály od Majster Regál  

Zvyšování-efektivity-a-redukování-nehod-v-práci-s-regály

 

" Bylo to, jako kdybychom měli v práci trpaslíka, který jedl veškerý materiál, zdržoval a bavil naše zaměstnance. Řešení bylo nutné najít co nejdříve, protože takto to dál už jít nemohlo.“ Markus Bauer, projektový manažer společnosti pro industriální management."

Markus Bauer je projektový manažer společnosti pečující o údržbu firem a společností. V této pozici pracuje již 10 let a stále se tomu nepřetržitě věnuje. I přesto, že Markus pracuje většinu času na svém vlastním pracovišti, věnuje se se svým týmem i práci v jiných společnostech a často je mimo svého domova. Jeho tým se mění v rozmezí 4 až 12 lidí v závislosti na projektu, na kterém pracuje. Markus není jediným projektovým manažerem ve společnosti. Je jich tam až 6 a každý z nich má velkou zodpovědnost. Cíl je stejný, zákazníci musí být spokojeni, zaměstnanci musí být v bezpečí a ztráty na materiálu musí být maximálně minimalizovány. A právě zde je jedno správné řešení situace. Kovové regálové systémy pro ukládání jakéhokoliv materiálu a zboží.

Jeho společnost poskytuje nástroje a nářadí pro všechny jeho zaměstnance. Ale často se stává, že na konci dne, nebo i během dne mnoho z nich chybí. Proč? Mnoho z nářadí zůstává položené na místě, kde se pracovalo a jiný kolega, případně zaměstnanec jiné firmy, která pracuje po blízkou, nevědomky vezme nářadí a začne ho používat a zapomene vrátit zpět. A zkuste to pak najít. Je to jako hledat jehlu v kupce sena. Jaké jsou důsledky? Zaměstnanci ztrácejí příliš mnoho času hledáním nářadí a nástrojů. A bez vhodných regálů je to téměř nemožné. V některých případech je to tak kritické, že zaměstnanci nemohou pokračovat ve výkonu své práce, protože jim prostě chybí možnosti, protože bez nářadí se toho moc udělat nedá. Následný den je najít náhradu těžké a je třeba dovést nové nářadí z vlastní firmy. A to stálo Markusovu společnost kapitál navíc. Týmy často pracují pod tlakem, protože musí stihnout přesně dané termíny a nemohou si dovolit zpoždění. Pokud se tak přece jen stane a vzniká zpoždění s prací, nastávají ztráty nářadí a času při jeho hledání, narůstá nepořádek a zvyšuje se pravděpodobnost úrazů. Naštěstí se žádné vážné úrazy v týmu dosud nestaly, ale třeba zabránit také tím drobnějším a menším.

"Je nutné najít rychlé řešení bez větší námahy. V naší společnosti je jistě dostatek prostoru, ale nemáme čas ho dennodenně renovovat.“

Po setkání se svým šéfem a ostatními projektovými manažery byla jedna věc naprosto jasná - najít rychlé a jednoduché řešení pro skladovací problémy. Záležitost byla více než důležitá. Cena materiálu byla příliš vysoká, projekty nebyly vypracovány na čas, a menší nehody se stávaly poměrně často. Nápad a myšlenka byla jasná. Navrhnout prostor ve fabrice, kde by byl všechen materiál uskladněn a systematicky distribuován. Vybudovat místo a prostor v ostatních halách nebo továrnách, kde se mohou týmy setkávat, vyzvednout nářadí a prostředky a na konci dne je vrátit zpět na dané místo. A proto před 6 měsíci Markus se svojí firmou navštívili eshop Majster Regál. Nejprve objednali 5 kovových regálů z kategorie Professional pro jejich vlastní sklad, naložili tam všechny prostředky a nářadí a označili kódy pro skenování. Jen projektoví manažeři a ředitel mají přístup do tohoto skladu a jeho klíč. Projektový manažer musí přesně vědět, jaké nářadí v určitý den bude potřebovat. Vždy, když někdo vybere potřebné nářadí, musí pomocí skenovací pistole naskenovat kód, přihlásit se pod své jméno a až poté ho převzít.

Následně si Markusová společnost objednala 6 bezšroubových kovových regálů s 250 kg na polici a 6 bezšroubových kovových regálů s 360 kg na polici. Tyto regály jsou momentálně využívány týmy na staveništích, protože i oni mají svou vlastní klientelu s přesně nadefinovanými požadavky. Kovové regálové systémy mají výhodu rychlé a jednoduché montáže, i demontáže. Jsou pevné, a bez problémů udrží potřebný pracovní materiál. Pracovníci označují i tyto regály a jejich pozice, aby věděli, odkud materiál a nářadí vzali a kam ho na konci dne vrátí. Například si zaměstnanec vezme z regálu vrtačku, ale práci nedokončí a nechá ji odloženou na pracovišti. Zaměstnanec, který nastoupí po něm, bude díky označením v systému vědět, kdo a kdy vrtačku sebral a použil. Jakmile se jakékoliv nářadí, materiál, případně nástroj ztratí, okamžitě se ví, kdo ho používal naposledy, a budou vyvozeny důsledky.  

"Jsme opravdu spokojeni s regály od eshopu Majster Regál. V posledních šesti měsících jsme díky tomu zaevidovali snížení nákladů na materiál. Každý pracuje více zodpovědně a většina našich projektů bude dokončených včas. "

Pokud si nejste jisti, můžete vyzkoušet naše regály i vy sami, nebo se inspirovat jiným blogem z naší tvorby. Věříme, že i vy si vyberete z naší široké nabídky regál, který vám bude na 100% vyhovovat.