Jak vyřešit nedostatek prostoru v našem obchodě

Příchodem nových technologií a výrazným nástupem online nákupu byl přímo ovlivněn i management skladování společností, obchodů a firem. To, co bylo aktuální včera je dnes již zastaralé. Je nesmírně důležité neustále rozvíjet a přizpůsobovat se novým a moderním trendům. Abychom dosáhli náš vytyčený cíl při skladování, je třeba vyřešit předchozí problémy, které se neustále objevují při řešení správného managementu a logistiky našich skladů. Podívejte se sami na nejčastější problémy při managementu skladování.

Hlavní příčiny problémů ve skladu.

Nedostatek prostoru. To, že naše produkty nemají specifické a přesné uložení ve skladu může mít větší následky, než si myslíme. Ukládáním produktů nebo stohováním na zemi v našem skladu bez jakéhokoliv nábytku, či skladovacího zařízení, jako jsou specializované kovové regály, které by nám zajistily dobrý stav zboží, ohrožujeme nejen jejich kvalitu, ale také možnosti najít zboží rychle a bez starostí, při čemž ztrácíme čas, který může způsobit pozdější dodání objednávek našim zákazníkům.

Neznalost zboží a jeho umístění. Je to vyústění předchozího bodu. Výsledkem neznalosti našeho vlastního zboží, rozměrů a specifického umístění, kde se produkty nacházejí, je zbytečná ztráta času a peněz.

Nedostatečný design prostoru a rozložení skladu. Umístění produktu bez logiky, nebo kritérií vede časem k akumulaci - nahromadění zboží a končí nekontrolovaným chaosem a nepořádkem. Stává se, že zásoba produktů nebude sedět podle čísel v interních systémech. Vzniká více opakující se práce, několik zbytečně zabitých hodin což časem vede k velké nespokojenosti zákazníků.

Neaktuální inventura. Jedna z příčin špatného managementu skladu je zastaralá inventura. Jeden z hlavních cílů účinnější správu skladu je zajistit pravidelný přísun materiálu a nepřetržitý servis bez jakéhokoli zpoždění dodávek k zákazníkům. Rovněž je třeba zajistit, aktualizaci inventury, resp. pravidelně organizovat inventuru. V případě, že naše inventura nebude probíhat pravidelně, budeme muset čelit různým nesrovnalostem, které budou vytvářet chaos v našich skladových zásobách. Pravidelná a aktuální inventura pod neustálým dohledem je jeden z nejvíce užitečných elementů.

Chyby při připravováni objednávky a nakládání. Špatná organizace a kontrola materiálu ve skladu, ovlivňována již zmíněnými předchozími body, může vytvářet mnoho chyb při chystání a odesílání objednávek. Může to mít katastrofické následky. Pocit nespokojenosti zákazníka bude narůstat a postupem času ho začneme ztrácet.

Sklad nemůže být považován za místo, kde odložíte jakýkoliv materiál, nebo produkty bez jakýchkoliv logických kritérií. Je třeba nastavit množství strategických změn a nařízení, abychom se vyhnuli zbytečné ztrátě času a zvýšily efektivitu a benefity pro samotnou firmu. Správná organizace řízení prostoru našeho skladu má přímý i nepřímý dopad na spokojenost zákazníka.

blog-majster-regal


Jak se vypořádat s nedostatkem prostoru.

Postavte si kovové regály. Vyřešit nedostatek prostoru není vůbec náročné. Důležité je nainstalovat potřebné zařízení, jako jsou kovové regály, které se dokáží přizpůsobit prostředí, které máme připravené na skladování. Například regály určené pro velkou zátěž a velké objekty jsou stabilní, mají vysokou zátěžovou normu a dovolují nám ukládat i ty nejrozměrnější produkty. Jejich flexibilita nám dovoluje ukládat velké množství materiálu, nabízejí lepší organizaci a přístup k tomu, co hledáme je daleko jednodušší, než kdykoliv předtím.

Proveďte inventuru a rozdělujte do kategorií. Ukládáním zboží správným a efektivním způsobem eliminujeme ztrátu času hledáním a vždy jednoduše najdeme to, co chceme. A proto vytvořením detailního seznamu nebo inventury nám umožní důkladné a optimalizované zaznamenávání všech našich produktů a budeme perfektně znát jejich polohu. Pokud rozdělíme zboží do kategorií podle rozměrů, velikosti a typu, budeme moci očekávat snadnější přípravu objednávek i při zvýšené výrobě a prodeji.

Ukládejte produkt na konkrétní místo. Umísťování zboží na konkrétní pozice nám vytváří lepší a přístupnější podmínky. Abychom dosáhli lepší organizaci zboží, musíme aplikovat strategie vhodné pro splnění našich potřeb. První je jasná. Nejpopulárnější produkty s vysokým prodejem je důležité ukládat na nejdostupnější místa s vysokou frekvenci. Druhá strategie je spojena s ukládáním a skladováním největších a nejtěžších objektů do spodních částí regálů. Lehké objekty na vyšší pozice. Třetí strategie je označování produktů různými nálepkami a interními kódy pro lepší identifikaci a zařazení do interního systému, který nám snadno řekne, kde se nás zboží nachází v našem skladu. Je to praktické a efektivní.

Používejte robotický skladovací systém a interní skladovací systémy. Pokud máme velký sklad, můžete obětovat více peněz a přizpůsobit se nové tzv. digitální a robotické éře s pokročilým interním digitálním a robotickým systémem. Můžeme se inspirovat systémem, jaký má např. Amazon. Konec konců se nám tyto investice vrátí v podobě efektivity v našich skladech a na našem pracovišti. Můžeme se dostat na první příčky v produktivitě a efektivitě, ušetříme množství nákladů a výdajů, zrychlíme všechny procesy, zvýšíme výkon ve více sférách firmy a samotná spolehlivost uložení produktů bude vyšší.

Pokud aplikujeme některé ze zmíněných nápadů, optimalizujeme management skladového prostoru a budeme moci očekávat plusové hodnoty ve všech odvětvích naší společnosti.


Comment icon Comment